12/11/2018

Pohod na najviši vrh Slavonije i Martinje u Kutjevu

Jučerašnji izlet na najviši vrh Slavonije (Brezovo Polje – 984 mnv) u kojoj nije sve ravno, a u brdima nije ništa, protekao je u vrlo neobičnom ozračju, smijehu, veselju, šuštanju lišća i predivnim psunjskim krajolicima okupanima suncem. Rijetko smo na Psunju, a iako je danas nadaleko poznata planinarska manifestacija “Kutjevačko Martinje”, okupilo se nas petero, a dvoje članova su nas već čekali kod pl. kuće “Strmac.” Nas sedmero je uživalo u predivnom izletu, dok je dobar dio članova bio na Martinju u Kutjevu. Do “Strmca” promatramo mnogobrojne vikendice koje se skrivaju u šumi poput kućica iz bajkovitih priča. Na prepad nam dolazi novinarka koja traži da ispričamo tko smo, što smo i zašto smo i čudi se našem broju mladih ljudi u društvu. Novinari nas ovih dana često posjećuju, a nije sezona kiselih krastavaca.

Na “Strmcu” lijepi broj ljudi i ljubazni domaćini koji nas čekaju s mnogobrojnim gastronomskim sadržajima kao da će biti teški uspon na alpski vrh, a ne na najviši vrh Slavonije. No, od viška glava nikad ne boli, a sam početak uspona je bio vrlo strm i poljuljani jesenskim suncem popesmo se na greben s kojeg se smeđa brdašca guraju kao da se natječu tko će ih bolje fotografirati. Izgubljene kalorije kasnije ćemo nadoknaditi. Odbacuje se višak odjeće, a put nas dalje vodi u srce Psunja koji se nije pokazao tako pitomim kao ostali slavonski planinski “divovi”. Svladavamo visinu, igramo se lišćem, dišemo svjež zrak i krijepimo se idilom jesenske čarolije. Penjemo se s 300 metara na gotovo tisuću gdje se nalazi i vrh. Točnije, vrh je na 984 mnv i vidjela bi se i Slavonija cijela i sela njena da nije vrh prekriven šumom.

Podno vrha nalazi se omanji stjenjak kojeg smo nazvali Velebit po uzoru na našu najljepšu planinu. Tu smo počeli poskakivati u ogromnim nanosima lišća. Još pod dojmom Rostuharovog predavanja u petak i snažnog omamljivog psunjskog sunca, pokušavamo dočarati polarni ugođaj i zanimljive i neobične pingvine koji se “ispaljuju” iz mora kako bi iz mora došli na obalu. Mi smo ih pokušali oponašati “ispaljujući” se i skačući s brda na brda. Neki su postali dobri kandidati makar da odu do obala Antarktike kako bi se upoznali s tim predivnim životinjama. Na vrhu radimo pauzu i krijepimo se delicijama iz punog Mirinog, ali i ostalih ruksaka. Jedemo neko voće (Kaki se zove) koje je najslađe voće od svih voća koje postoje, a i vino se našlo na meniju. Na vrhu piramida i malo dalje tv toranj koji sa spomenikom podsjeća na strahote Domovinskog rata i hrabre psunjske branitelje koji su ostavili svoje živote ovdje. Iako smo na vrhu, oko nas sve ravno poput nekog platoa. Vraćamo se malo drugačijim putem izbjegavajući “rolice” granja koje prijete ispod lišća. Neobično duboki kanjoni Psunja upozoravaju nas da budemo oprezni do kraja. Neki od nas uživaju u valjanju u “brdima” kukuruza koji je pripremljen za divljač.

Evociramo uspomene iz djetinjstva. Vidici se otvaraju na sve strane, a naša vesela grupa se spušta do “Strmca” i nakon šest sati ne baš lake šetnje dolazimo ponovno do početne točke gdje kušamo fini planinski grah i poslasticu novogradiškog kraja, tzv. Čuptete. Naše mlade planinarke su već uzele recept pa se nadamo da će se miris i okus ove slasne delicije uskoro osjetiti i u našem Društvu. Izlet za deset, a zabava odlična. Planinarenje koliko god bilo ozbiljno, s druge i je zabava, smijeh, zbližavanje ljudi i prirode, ljudi i ljudi. Čovjeku zaista ne treba ništa više. Neki bi rekli: “A tko to more platit?”

Vidimo se na sljedećim izletima! Umor prolazi, a zadovoljstvo ostaje!

06/11/2018

05/11/2018

Da je južni Papuk jedan od najatraktivnijih i najljepših dijelova parka prirode Papuk i prvog hrvatskog geoparka često se uvjerimo tumarajući papučkim stoljetnim šumama. Poseban sjaj rađa se u jesen kada šume žive nekom mističnom aurom i pretvaraju se iz tmurnih u živopisne slike koje nam samo priroda može darovati. I danas je tako bilo. Nas 13 se uputilo na Jankovac odakle smo se po strmim padinama zakrčenim drvećem penjali do planinarske kuće “Jezerce”.

Maglovito jutro i smijeh ljubitelja prirode izmjenjivali su se kao kulise na filmu. Kod pl. kuće “Jezerce” radimo pauzu i srećemo neke drage ljude koji su s istim ciljem tu kao i mi. Stvoriti lijepi dan, iskoristiti sve što nam priroda pruža i uživati u slobodi kretanja šumskim prostranstvima. Put nas vodi do Nevoljaša, vidikovca s kojeg Papuk držimo kao na dlanu za sunčanog vremena, ali danas ipak nije bilo tako zbog tamnijih oblaka. Uživajući stižemo do Lapjaka, papučkog vrha i gromadnih Tauberovih stijena.

Najteže od svega bilo je tamo uslikati selfie jer nas je kao prvo puno, a drugo jedino Ante ima najduže ruke za pravi snimak. Grad Velika se čini tako mala s tih mjesta i ubrzo stižemo na pola puta. Potok Dubočanke koji je presjekao papučke grebene prati nas s lijeva dok se polako približavamo Jankovcu. I još malo uspona pa spusta i eto nas na maglom obavijenom Jankovcu i kišicom natopljenim jezerima. Umorni, ali zadovoljni okrepljujemo se najfinijim pićima koje postoje od svih pića koje postoje. Uživamo i u delicijama, pozdravljamo se i radujemo se opet sljedećem izletu. Čovjeku ne treba ništa više. Jedva čekamo opet odlično društvo i da nas Papuk ili neka druga zagrli svojom velebnom prirodom. Priključite nam se.

Umor prolazi, a zadovoljstvo ostaje!

24/10/2018

Jučer su u višenamjenskoj dvorani Srednje škole „Isidora Kršnjavoga“ u Našicama predsjednik i dopredsjednik Planinarskog društva „Krndija“ Našice Hrvoje Tržić i Franjo Matasić održali predavanje o planinarstvu učenicima škole. Kroz razgovor i uz mnogobrojne zanimljive slajdove s raznih planinarskih ekspedicija učenicima je približen svijet planinarstva.

Hrvoje Tržić predsjednik Planinarskog društva Krndija o predavanju je između ostalog izjavio.

„Danas smo približili mladima svijet planinarstva. To je jedan prekrasan sport koji je koristan za psihofizičko zdravlje, a i prilika za lijepo druženje u prirodi. Teme koje smo imali danas su kretanje u planinama, niskom gorju, visokom gorju, oprema i sve što je potrebno za planinarenje. Naše društvo trenutno ima preko sto članova, veliki je broj mladih, i nadamo se da će nam se još mladih priključiti. Imamo dosta planova za budućnost, radimo i projekt iz EU fondova. Uskoro počinje planinarski tjedan kada ćemo imati nekoliko predavanja. Jedan od gostiju će biti Davor Rostuhar koji će održati zanimljivo predavanje o ekspediciji na Južni pol.“

23/10/2018

Prošlu nedjelju je održana tradicionalna manifestacija „Jesen na Dilju“. „Krenuli smo iz Našica lagano i došli do lovačke kuće „Prezdanak.“ Ugodno smo sve prijatelje pozdravili i nazdravili raznovrsnom ponudom pića. Šetnja je bila lijepa i nimalo zahtjevna prilagođena za sve uzraste u trajanju od 4 sata. Uživali smo u mirisu prirode, bojama jeseni, ljepoti šumske idile, a pronašli smo slučajno i divljih krušaka. Kada smo došli na odredište Čardak, predahuli smo, počastili se slasticama iz ruksaka i nastavili dalje. Došli smo do kraja puta i druženje nastavili uz čobanac i tamburaše. Došao je kraj i zaputili smo se kućama. Bio je ovo lijep izlet i odlično provedena nedjelja uz prirodu i druženje.“

22/10/2018

U subotu je u prostorijama DVD-a Našice održan sastanak predsjednika slavonskih planinarskih društava. Sastanak je otvorio i vodio predsjednik udruge „Slavonski planinari“ Otmar Tosenberger. Bilo je riječi o sadašnjosti i budućnosti slavonskih planinara. Najprije je donesen prijedlog plana izleta i manifestacija koje ulaze u kalendar Hrvatskog planinarskog saveza. Nakon toga raspravljalo se o budućem vodstvu slavonskih planinara budući da je sadašnjem Upravnom odboru istekao mandat. Dani su neki prijedlozi za dlanove budućeg Upravnog odbora koji te biti konstituiran na sjednici Izborne Skupštine u studenom koja te se održati opet u Našicama.

19/10/2018

Malo je obilaznica u Hrvatskoj koje su tradicijom i godinama srasli s gradom i planinom koje predstavljaju i identificiraju ih u potpunosti kao što je to Našički planinrski put s Našicama i planinom Krndijom. Ove godine slavi se 50 godina od utemeljenja Našičkog planinarskog puta davne 1968. godine, jedne od tri planinarske obilaznice koje održava Planinarsko društvo „Krndija“ iz Našica. Prema Željku Poljaku to je jedanaesta obilaznica u planinarskoj povijesti Hrvatske čime se Našičani zaista mogu ponositi jer se našički kraj i ljepote Krndije najbolje mogu upoznati kada se zaputite na upoznavanje Našičkog planinarskog puta.

On je točkasta obilaznica koja se sastoji od šest točaka i kreće iz centra Našica prema selu Zoljanu na Krndiji. Nastavlja se prema Lovačkom domu, selu Seona, poznatom povijesnom lokalitetu Bedemgradu, izletištu Paulinovac i spomen domu Gradac. Vrijeme čini svoje pa je revitalizacija ove obilaznice nasušna potreba na čemu čelni ljudi PD „Krndija“ Našice upravo rade. Naime, zamisao je da obilaznica postane kružna kako bi se posjetitelj vratio na istu točku odakle je krenuo. Nadalje, točka Našice postala bi neformalna kako bi svaki posjetitelj došao u gradić podne Krndije, ali bi samo planinarenje započeo kod Lovačkog doma u Zoljanu.

Kontrolna točka Gradac više ne bi postojala jer bi izgubila svoj smisao i bila bi izvan puta, a put bi bio oplemenjen dvjema novim točkama. Radi se o povijesnim lokalitetima Crnom potoku i partizanskom groblju. Time bi Našički planinarski put dobio još ljepše vizure i značaj. Markiranja su već započela, a ostalo je još službeno prijaviti nove točke Komisiji za pl. putove Hrvatskog planinarskog saveza. Inače, na Našičkom planinarskom putu odvijaju se mnoge aktivnosti članova PD „Krndija“ Našice pa je za nas od posebnog značenja, ali i drugim građanima.

Svakog lipnja na poznatom izletištu Paulinovac se već 25 godina održava „Antunovski piknik“ koji okuplja brojne planine iz Slavonije i šire. Ove godine otvorena je Prva izviđačka obilaznica u Slavoniji i ona upravo prolazi dijelom NPP-a. Također, treba istaknuti činjenicu da je Našička geološka staza koja ima poučan karakter dobrim dijelom u skladu s trasom NPP-a.

Posebice to dobiva na značaju zbog početka izvedbe radova na projektu iz Europskog fonda za poljoprivredu i ruralni razvoj kojim je PD „Krndija“ dobila značajna sredstva za revitalizaciju Našičke geološke staze koja će u potpunosti predstaviti bogatu geološku prošlost i brojne pronađene povijesne lokalitete. Našički planinarski put, obilaznica velike tradicije i bogatstva bit će i jedna od važnijih staza koje će društvo prezentirati na Danima hrvatskih planinara 2022. godine u Našicama. Na Krndiji i dijelovima obilaznice često se mogu vidjeti i biciklisti, trkači i mnogi drugi rekrativci pa se nadamo da će u budućnosti obilzanica postati okosnica razvoja turizma i sporta u Našicama. Obilaznici želimo još puno godina i mnogo posjetitelja.

15/10/2018

Jučer se 11 članova planinarskog društva okupilo na zbornom mjestu u 8:30 i krenulo putem Staklane, gdje su nas dočekali domaćini s toplim čajem, dobrim rakijama i odličnim masnim kruhom. Nakon kratkog druženja i par ispijenih čašica, domaćin nam je uputio par prigodnih riječi. Podijelili smo se na dvije staze, te uputili prekrasnim jesenskim obroncima Krndije prema odredištu (planinarska kuća Tivanovo). Staza nije bila previše zahtjevna što je domaćin nadoknadio svojim zavidnim tempom. Uz prekrasno vrijeme, dobro društvo i kratke pauze ipak smo bez poteškoća savladali svoju rutu. Na odredištu su nas dočekali planinari koji su se odlučili za kraću stazu. Red razgovora, osvježavajući napitci, pokoja pogaćica s čvarcima, jedna slomljena klupa i već je došlo vrijeme za rastanak. Umor prolazi, zadovoljstvo ostaje!

Uskoro nam slijedi još jedan, XVII. Planinarski tjedan u Našicama.

Planinarsko društvo “Krndija” Našice poziva sve zainteresirane da dođete i uživate zajedno u zanimljivim predavanjima. Središnje multimedijalno predavanje bit će gostovanje putopisca Davora Rostuhara u našičkom kinu 9.11. u 18,00 sati koji će nam pričati o svom nevjerojatnom pothvatu na južnom polu.

01/10/2018

U subotu je po 27. put održan tradicionalni izlet kroz šume i vinograde u organizaciji HPD- a „Sokol“ Feričanci. Na planinarskoj manifestaciji su sudjelovali našički planinari. Istovremeno se ovaj vikend održava i tečaj za planinarske vodiče na Omanovcu na Psunju na kojemu sudjeluje i dopredsjednik PD „Krndija“ Našice, Franjo Matasić.

“Tragom prvog izleta našičkih planinara” spomen pohod je i izlet kojeg smo u nedjelju drugi puta organizirali na Staklani u sjećanje na prvi organizirani izlet našičkih planinara u lipnju 1923. godine. Obilaznica istoimenog naziva TPI otvorena je 1985. godine u spomen na taj prvi pohod. Staklana je jedna od kontrolnih točaka TPI- koja će u budućnosti biti prva kontrolna točka i početak obilaznice čija će ruta ići do Dobre vode, Petrovog vrha i još neke novih točaka i bit će kružnog tipa. Danas se nas četrdeset okupilo kod Staklane uz nekolicinu gostiju kako bismo prošli jedan dio TPI-a. Uz prekrasno vrijeme i jesenske boje planine, dragi ljudi i neka nova lica koja sve više prepoznaju prepoznaju planinarenje uživali su na središnjoj Krndiji preko strmih vrleti i pitomih šuma.

Pohod je trajao četiri sata i bio je nezahtjevan. Najprije smo se popeli nemarkiranim grebenom i preko Pijeskova gdje se vidik širi na okolne vrhove Krndije spustili preko kamenih oblika Plastova i Debelog brda ponovno do Staklane. Uslijedilo je druženje uz planinarski ručak i dogovori za neke nove izlete. Hvala svim članovima koji su pomogli da sve prođe u najboljem redu i gostima koji su nas posjetili. Vidimo se i iduće godine.

Umor prolazi, a zadovoljstvo ostaje!